ActiLife

Acti Life
natalial

Jump fit, to może coś dla ciebie!

Skąd wziął się jump fit?

Jump fit, czyli ćwiczenia na trampolinie to krzyk mody ostatnich kilku lat. Wyłonił się stosunkowo niedawno, a już liczba placówek oferujących ten rodzaj zajęć przytłacza. Powstanie jumping fitnessu wiąże się z historią urodzinowego prezentu. Pewna instruktorka fitnessu i spinningu, Jana Svobodova, pochodząca z Czech, dostała od rodziny dość nietypowy podarunek: trampolinę z rączką. Długo zastanawiała się jak wykorzystać ją w swojej pracy, aż wpadła na pomysł połączenia fitnessu ze skakaniem. W 2001 roku wraz ze swoim kolegą, Tomasem Buriankiem, także z zawodu instruktorem fitnessu, zaczęli pracę nad nowym programem wspomagającym odchudzanie. Przez 11 lat udało im się stworzyć i opatentować program Jumping. Jest to trening wzmacniający mięśnie ud, ale główną jego zaletą jest intensywne spalanie tłuszczu. Program zyskał niemałą popularność nie tylko w Czechach. Rozniósł się po całym świecie, znajdując licznych naśladowców i entuzjastów.

Czym jest jump fit?

Jump fit jest odmianą fitnessu, polegającą na łączeniu różnych kombinacji ruchowych z równoczesnym skakaniem. W trakcie treningu używa się małej, jednoosobowej trampoliny. Skacząc, wykonuje się ćwiczenia zaczerpnięte z innych dyscyplin sportowych. Mogą to być na przemian wolne i szybkie skoki, dynamiczne biegi czy nawet układy taneczne.

Jump fit na odchudzanie

Jump fit jest bardzo skutecznym treningiem wspomagającym odchudzanie. Wykazano, że jest wiele razy skuteczniejszy niż bieganie. 10 minut ćwiczeń na trampolinie spala tyle kalorii, co 30 minut joggingu. Podczas godziny można spalić nawet 800 kalorii. Dzieje sie tak dlatego, że trening ten angażuje dużo różnych mięśni.

Jak jump fit wpływa na organizm?

Ćwiczenia na trampolinie mają wiele zalet. Oprócz spalania tkanki tłuszczowej, przyczyniają się do:

Jump fit jest także formą zabawy. Skakanie, jak za dziecięcych lat, sprawia wiele frajdy. Powoduje, że w naszym organizmie wytwarzane są endorfiny – hormony odpowiedzialne za dobre samopoczucie i mające przeciwbólowe właściwości.

Z ciekawostek można dodać, że największe spalanie tłuszczu następuje w następnym dniu po zajęciach. Zjawisko to nazywa się excess post-exercise oxygen consumption (EPOC effect) i polega na tym, że po treningu organizm ma zwiększone zapotrzebowanie na tlen, ponieważ musi odnowić zapasy energetyczne oraz naprawić mikrouszkodzenia powstałe w mięśniach. Wtedy też następuje wzrost i wzmocnienie mięśni.

natalial

Ciało i psychika Człowiek składa się z ciała oraz z […]

natalial

Jeśli nie cukier, to co? Każdy z nas słyszał, że […]

natalial

Czym jest tzw. ‚łokieć tenisisty’? Łokieć tenisisty jest chorobą objawiającą […]

Nibiru Studio