ActiLife

Acti Life
natalial

Crossfit dyscyplina godna spartanina

Czym to właściwie jest?

Crossfit zyskuje ostatnimi czasy coraz większą popularność. Można usłyszeć o nim w mass mediach wiele dobrych rzeczy. Ale co to właściwie jest? Crossfit jest treningiem, polegającym na wykonywaniu wybranych ćwiczeń jedno po drugim bez żadnej przerwy. Zasadą, której mamy się trzymać jest „jak najwięcej w jak najkrótszym czasie”. Liczy się więc intensywność i czas, w jakim wykonamy założoną ilość powtórzeń. Dobór ćwiczeń jest dowolny. Można łączyć ze sobą bieganie, podciąganie, pompki, przysiady, brzuszki, podnoszenie sztangi czy hantli, ćwiczenia na atlasach i wiele innych. Przykładowy plan może zawierać 100 brzuszków, 100 przysiadów, 100 podciągnięć na drążku i 100 pompek. Naszym celem jest wykonać założoną ilość powtórzeń każdego ćwiczenia, przy czym można podzielić je na dowolną ilość serii, np. 10 razy po 10 powtórzeń. W takim przypadku wykonujemy najpierw 10 brzuszków, potem 10 przysiadów, następnie 10 podciągnięć i na końcu 10 pompek. Taki cykl powtarzamy 10 razy. I co najważniejsze ani między poszczególnymi ćwiczeniami, ani między kolejnymi cyklami nie możemy robić przerw! Właśnie dzięki tej zasadzie crossfit zyskał sobie sławę jednego z najbardziej męczących treningów, ale i dzięki temu jest tak skuteczny. Optymalny trening powinien trwać od 5 do 30 minut, nie licząc rozgrzewki.

Skąd wziął się crossfit?

Crossfit przywędrował do nas zza oceanu. Twórcą tej formy treningu jest Amerykanin Greg Glassman. Używał on crossfitu do trenowania kalifornijskiej policji. Póżniej forma ta przyjęła się wśród innych formacji mundurowych, tj. marines, strażacy, żołnierze. Dopiero od niedawna crossfit zyskał popularność wśród cywili, pojawiając się w mass mediach i na wielu siłowniach.

Jak crossfit wpływa na organizm?

Crossfit jest treningiem wszechstronnym, angażującym różne partie mięśniowe. Dzięki temu wpływa na cały organizm. Wzmacnia mięśnie, podnosi ogólną sprawność i kondycję, spala tłuszcz, rzeźbi sylwetkę, poprawia koordynację ruchową, wytrzymałość i szybkość ruchów, wzmacnia układ sercowo-naczyniowy. W crossficie wyodrębniono 10 aspektów. Są to: siła, moc, wydolność, wytrzymałość, gibkość, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacja, kontrola. Dobrze dobrany zestaw ćwiczeń powinien wpływać na poprawę każdego z tych elementów.

marcinw

szyja Rozciągamy szyję na 3 sposoby. 1. Kiwamy głową na […]

damiang

W burzliwej i intrygującej historii ludzkości nierzadko dochodziło do absurdalnie […]

natalial

Co to jest samoutrudnianie? Niezależnie od tego, czy ktoś słyszał […]

Nibiru Studio